Cupido's keuze: de beste Valentijnsverpakkingen
We weten dat we u pas enkele tips hebben gegeven over hoe u de perfecte verpakking voor het kerstseizoen kunt maken. Maar als je een bedrijf runt, moet je altijd vooruitdenken aan het volgende verkoopseizoen. Dat brengt ons bij de tijd van liefde, romantiek en belachelijk dure restaurantreserveringen:
Valentijnsdag
De meest recente schattingen laten zien dat mannen in de EU gemiddeld €115 hebben uitgegeven aan cadeaus voor Valentijnsdag, terwijl vrouwen ongeveer €75 hebben uitgegeven. Het beste deel? De uitgaven voor Valentijnsdag stijgen elk jaar en overtreffen de inflatie.
Ondanks al het gemopper over commercialisering blijven consumenten deze feestdag omarmen.
De meest succesvolle aankopen zijn :
- Parfum
- Chocolade
- Bloemen
- Wellnessproducten
- Lingerie
- En meer
Sterker nog, wij zijn van mening dat als je aan consumenten verkoopt, er in deze tijd van het jaar een potentieel is om de verkoop te verhogen met het juiste product en de juiste verpakking.
Hoe kunt u deze mogelijkheid benutten? De juiste verpakking is vaak het ge heime wapen van elk e-commercebedrijf.
Hier zijn enkele van de manieren waarop u ervoor kunt zorgen dat klanten worden geraakt door de pijl van Cupido wanneer ze uw verpakking ontdekken.
Creëer een ervaring bij het uitpakken
In het verleden werden verpakkingen gekocht voor het praktische nut. Klanten kozen producten die stevig, robuust en duurzaam waren. Dit willen ze nog steeds, maar ze zoeken ook naar iets meer tijdens de belangrijke seizoenen. Als ze cadeaus kopen, kiezen ze misschien een product dat de ultieme unboxing-ervaring biedt.
Met het juiste ontwerp is de verpakking een product op zich. Het kan magisch, gedenkwaardig en zelfs sensueel aanvoelen. Er zijn veel manieren om een unboxing ervaring te creëren. Het kan zo simpel zijn als het verstoppen van een verpakking in een andere. Je kunt bijvoorbeeld een fles champagne in een kartonnen koker stoppen. Dit dient twee doelen. Het geeft klanten de ervaring om de aankoop te ontdekken en beschermt de kwetsbare verpakking tijdens het transport. Andere bedrijven kiezen voor een persoonlijker tintje met handgeschreven briefjes om klanten een fijne valentijnsdag te wensen.
De truc hier is om creatief te zijn.
Denk na over kleuren
Kleur is cruciaal bij het kiezen van de perfecte dozen en blikken voor je product. Als het om Valentijnsdag gaat, zijn er een aantal natuurlijke keuzes die je kunt verkennen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor rode, gouden of zilveren producten. Rode verpakkingen zijn een fantastische keuze voor valentijnsproducten omdat ze synoniem zijn met gevoelens van liefde en romantiek. Bijna elk valentijnsproduct dat verkocht wordt, gebruikt rood ergens in het product- of verpakkingsontwerp.
Denk na over de vorm
Tot slot, denk na over de vorm van je verpakking. Soms is de meest voor de hand liggende keuze de juiste. Blikjes in de vorm van een hart zullen klanten verblijden, of je ze nu gebruikt om chocolaatjes, snoepjes of een ander romantisch cadeau in te verpakken. Het blik kan zelfs een cadeau op zich zijn, verkocht als een mooie opslagmogelijkheid voor sieraden of andere snuisterijen.
Leg nu een voorraad Valentijnsverpakkingen aan
Hoewel het misschien vroeg lijkt, is het nu de perfecte tijd om je voor te bereiden op het volgende winkelseizoen. Met je verpakkingen in de hand kun je een marketingstrategie plannen die gegarandeerd klanten voor je zal winnen en ervoor zorgen dat je producten klaar zijn om verkocht te worden zodra het kerstseizoen voorbij is.