Breng feestvreugde en creëer marketingmagie met feestelijke verpakkingen
Het is de mooiste tijd van het jaar en niet alleen vanwege de cadeautjes, kerstbomen en fonkelende lichtjes. Het feestseizoen is de tijd van het jaar waarin uw verkoop zeker zal stijgen, als u de juiste marketingkeuzes maakt.
Bij het plannen van je promotiestrategie mag je je verpakking niet over het hoofd zien. De juiste produktverpakking zorgt ervoor dat je produkten opvallen in de winkelschappen en meer aandacht krijgen dan vergelijkbare producten van grote concurrenten.
Laten we met dit in gedachten eens kijken naar een aantal van de beste manieren om uw kerstverpakking te laten opvallen om dit seizoen de juiste impact te creëren.
Verbind het met uw merkimago
Een van de beste manieren om ervoor te zorgen dat uw verpakking opvalt en een grotere indruk maakt, is door ervoor te zorgen dat deze naadloos aansluit op de rest van uw marketingstrategie. Drankbedrijven zoals Coke doen dit voortdurend. Ze veranderen niet alleen hun verpakking voor de feestdagen. Ze veranderen hun website, tv-advertenties, billboards en alles daartussenin om ervoor te zorgen dat alles naadloos op elkaar aansluit. Zelfs kleinere bedrijven zouden sociale inhoud moeten creëren die past bij de nieuwe feestelijke uitstraling van hun verpakking en deze promoten.
Kies een thema
Het juiste thema zal het ontwerp van uw kerstverpakking in de perfecte strik samenbinden. De klassieke keuze is het gebruik van rode of groene kleuren die klanten onmiddellijk doen denken aan de feestdagen.
Zorg ervoor dat uw merk herkenbaar blijft
Als u uw product in de winkelschappen verkoopt, dan is het van vitaal belang dat uw merk nog steeds herkenbaar is in uw feestelijke herontwerp. Veel bedrijven gaan overboord met een prachtige kerststijl voor hun verpakking die hun merkidentiteit volledig uitwist. Als je dit doet, loop je het risico dat je klanten misloopt die al geïnteresseerd zijn in het kopen van je producten.
Houd het eenvoudig
Bedrijven gaan er vaak van uit dat een feestelijke verpakking ingewikkeld of uitgebreid moet zijn. Het probleem met uitgebreide keuzes is dat het een paar maanden duurt om ze te ontwerpen en te leveren. Als u uw kerstverpakkingen in november koopt, denk er dan aan om voorraad verpakkingen te versieren die online kunnen worden besteld. Er zijn veel manieren om dit te doen, van het toevoegen van labels of het plakken van een strik aan de bovenkant van het product zodat het eruit ziet als een cadeautje. Je kunt zelfs een strik om de buitenkant binden. Klanten zullen deze kleine maar belangrijke veranderingen aan je verpakkingsontwerp waarderen. Of wat dacht je van het toevoegen van een etiket aan de binnen- of buitenkant van de verpakking om je klanten de beste wensen te doen? Maak het persoonlijk en ze zullen zich verbonden voelen met uw bedrijf en uw merk.
Wanneer moet u uw feestelijke verpakking lanceren?
Als u deel uitmaakt van de e-commerce branche hebt u ongetwijfeld gemerkt dat feestelijke marketing elk jaar vroeger en vroeger lijkt te beginnen. Daarom is elk moment na Halloween een geschikt moment om een nieuwe kerstversie van een van uw populairste producten te promoten. Je zou het zelfs eerder op de markt kunnen brengen met de juiste push van e-mail promoties en social media posts.
Koop nu uw kerstverpakkingen
Dit is het perfecte moment om blikken of kartonnen kokers te kopen voor je producten dit seizoen. Deze voorraad producten zijn gemakkelijk aan te passen met een prachtig etiket dat klanten meteen doet denken aan slee-bellen, mistletoe en de magie van Kerstmis.