Topmerken stappen over op duurzame verpakking

Geschatte leestijd: 2 min
Pringles

2024 is nog maar net begonnen en nu al veranderen bedrijven hun verpakkingen om ervoor te zorgen dat ze hun milieudoelstellingen kunnen halen en aan de verwachtingen van hun klanten kunnen voldoen. De volgende twee grote merken leiden deze verandering.

Pringles

Pringles lanceerde onlangs nieuwe recyclebare tubes in een exclusieve samenwerking met de Britse supermarkt Tesco. De tube, die al verkrijgbaar is in de winkelschappen, heeft een papieren basis in plaats van het vorige metalen ontwerp. Hierdoor is elk materiaal, inclusief het plastic deksel, nu recyclebaar. Voorheen moesten klanten die het milieu wilden helpen hun tubes recyclen door ze naar inzamelpunten te brengen die bekend staan als "Bring Banks".

Dit is een enorme sprong voorwaarts voor het merk nadat het in 2017 door "The Recycling Association" werd uitgekozen vanwege de lage recyclebaarheid.

Het bedrijf verwacht dit jaar alleen al 48 miljoen papieren Tesco-kokers te verkopen en de nieuwe verpakkingsstijl zal tegen het einde van 2024 ook in andere winkels worden gebruikt.

De nieuwe verpakking is ook ontworpen om klanten belangrijke voordelen te bieden door de chips vers te houden en ze te beschermen tegen breken.

Flora

Pringles is niet het enige merk dat een groenere verpakkingskeuze maakt in 2024. Flora heeft ook 's werelds eerste plastiek vrije papieren kokers onthuld. Moederbedrijf Upfield werkte samen met Footprint aan de productie van de nieuwe verpakking, die zowel oliebestendig als waterbestendig is. De verpakking maakt deel uit van een ambitieuze strategie om tegen 2030 maar liefst twee miljard plastic tubes te vervangen en zo jaarlijks meer dan 25.000 ton plastiek afval te verminderen. In totaal wil Upfield het plastiek gebruik van al zijn merken met 80% verlagen.

Volgens het merk heeft het meer dan vier jaar geduurd om het nieuwe type verpakking te ontwikkelen en te produceren. Upfield verwacht ook dat de kokers tegen 2025 volledig thuis composteerbaar zullen zijn.

De merken volgen in de voetsporen van andere merken die zijn overgestapt op duurzame verpakkingen, waaronder Quality Street die in 2022 al papieren verpakkingen introduceerde.

Onze gedachten

De acties van deze twee merken laten zien hoe belangrijk het is om na te denken over duurzaamheid bij het kiezen van verpakkingen voor nieuwe en bestaande producten.

Natuurlijk zijn het niet alleen voedingsbedrijven die duurzame verpakkingsvormen onder de loep kunnen nemen. Veel beauty bedrijven stappen over op aluminium verpakkingen. Herbruikbare en gemakkelijk te recyclerenn aluminium verpakkingen zijn de perfecte keuze voor producten op waterbasis, zoals crèmes en zalfjes.

Herbruikbare, retourneerbare en recycleerbare verpakkingen zijn gemakkelijk verkrijgbaar voor bedrijven die graag de volgende stap zetten naar een groenere toekomst.

De juiste verpakking kan voor klanten een duidelijk signaal zijn dat een bedrijf zich inzet voor zijn unieke milieudoelstellingen.

Als u echter overstapt op duurzame verpakkingen voor producten, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw merkidentiteit intact blijft. Op de nieuwe verpakking van Pringles is bijvoorbeeld te zien hoe het oude ontwerp wordt weggescheurd, zodat de nieuwe stijl eronder zichtbaar wordt.


Dit vind je misschien ook leuk Alles zien

pressitins met kleurenetikettering

Leer de geheimen van een geweldig verpakkingsontwerp

Leer het best bewaarde marketing geheim!

hond met huisdiervoer en verpakking van huisdiervoer
kartonnen deodorant-tubes

De geweldige voordelen van kartonnen deodorant-tubes

Ontdek een innovatieve cosmetische verpakkingskeuze voor uw producten.