Hoe U uw verpakking kunt gebruiken om een zaak te steunen
De maand van de LGBTQ+ geschiedenis is gewijd aan het herdenken van de uitdagingen die mensen die deel uitmaken van deze gemeenschap de afgelopen honderd jaar hebben doorstaan. Veel bedrijven willen graag doen wat ze kunnen om hun steun en toewijding aan dit soort doelen het hele jaar door te tonen.
Een van de beste manieren om dit te doen is met verpakkingen. De verpakking van een product is de eerste kans die je hebt om de juiste indruk te maken met uw bedrijf. Je kunt het verpakkingsontwerp gebruiken om een boodschap van steun, empowerment of inspiratie over te brengen.
Om dit idee verder uit te diepen, laten we eens kijken naar enkele van de meest iconische verpakkingsontwerpen die zijn gebruikt om de LGBTQ+ gemeenschap te ondersteunen.
Het symbool van de LGBTQ+ gemeenschap is de regenboogvlag. Dit leent zich meteen voor een aantal unieke en spectaculaire ontwerpmogelijkheden. Bedrijven kunnen een goed doel steunen en tegelijkertijd hun verpakking feller, kleurrijker en opvallender maken. Of ga juist de andere kant op.
Skittles
Ongetwijfeld een van de bekendste voorbeelden van verpakkingen voor sociale doelen werd ontworpen voor Skittles. Het merk stond in 2020 voor een duidelijke uitdaging toen ze moesten beslissen hoe ze hun verpakking wilden gebruiken om de LGBTQ+ gemeenschap te steunen voor Pride.
Als merk is Skittles onlosmakelijk verbonden met afbeeldingen van regenbogen. Het staat zelfs in de slogan van het bedrijf.
Het bedrijf creëerde een ingenieuze marketingcampagne door de kleuren van hun verpakking te verwijderen, waardoor een saai, grijs en wit beeld achterbleef. De snoepjes werden ook in een wit omhulsel gemaakt.
Zo creëerde het bedrijf een opvallend ontwerp en tegelijkertijd een krachtige boodschap:
“Slechts één regenboog telt”
Xbox
In 2022 bracht Xbox een speciale editie van hun kenmerkende controller uit. Maar in plaats van alleen de verpakking en het product te ontwerpen met één regenboog, ging het merk verder. Microsoft verwerkte meer dan 30 vlaggen van de LGBTQ+-gemeenschap om zowel intersectionaliteit als eenheid te vieren.
Dit vergde een aanzienlijke hoeveelheid tijd en onderzoek en de oorspronkelijke pitch voor het product dateerde van 2019 - de 50e verjaardag van de Stonewall Riots.
NYX Cosmetica
NYX creëerde cosmetische verpakkingen die gericht waren op het promoten van genderfluïditeit. Het merk wilde de boodschap uitdragen dat make-up geen geslacht heeft en dat mensen hun eigen schoonheid moeten kunnen promoten en uitdrukken hoe ze willen. Het merk gebruikte een reeks authentieke online makers en influencers om de producten te promoten en kreeg virale aandacht.
Dit zijn slechts drie voorbeelden van hoe merken hun steun hebben betuigd aan de LGBTQ+ gemeenschap. Hoewel deze merkcampagnes gewoonlijk worden gevoerd tijdens de Pride-maand in juni, is het belangrijk om te beseffen dat steun niet beperkt moet blijven tot één deel van het jaar.
Het is ook de moeite waard om na te denken over hoe een bedrijf verder kan gaan dan marketing wanneer het deze gemeenschappen steunt. Een kleurrijk etiket of print kan een duidelijke, sterke boodschap overbrengen. Het kan echter onoprecht overkomen als het niet wordt gevolgd door echte actie.
Dus hoe kunnen bedrijfseigenaren verandering teweegbrengen?
Bedrijven kunnen hun steun uitspreken voor gemeenschappen en bewegingen, fondsenwervingscampagnes organiseren of een voorbeeld stellen op het gebied van gelijkheid en inclusie.
We hopen dat je dit artikel informatief en verhelderend hebt gevonden. Wilt u graag uw steun betuigen aan een sociaal doel met de juiste metalen of kartonnen verpakking? Bij Tinware kunnen we u helpen met mooi ontworpen etiketten of op maat gemaakte verpakkingen die perfect passen bij uw marketingstrategie. Neem vandaag nog contact op voor meer informatie.