Belangrijke verpakkingsfeiten in 2024
Nu we het nieuwe jaar ingaan, staan we te popelen om nieuwe en terugkerende klanten te verwelkomen. Het is tijd om ons voor te bereiden op fantastische verkoopcijfers, spannende nieuwe verpakkingsproducten en, zoals altijd, waardevolle inzichten in de sector.
Laten we beginnen met het verkennen van de belangrijkste feiten die zeker vorm zullen geven aan uw bedrijfsplannen voor 2024.
1. Het favoriete type duurzame verpakking voor Europese klanten is "composteerbaar".
Klanten zijn klaar voor een groenere toekomst. Bent u dat ook? Mensen geven de voorkeur aan composteerbare verpakkingen boven gerecycleerde plastieken, glazen flessen en kartonnen dozen op papierbasis. Enquêtes tonen aan dat consumenten zich positief of verheugd voelen als ze milieubewuste beslissingen nemen.
2. Duurzame verpakkingstermen zoals biologisch afbreekbaar, composteerbaar en recycleerbaar zorgen voor verwarring bij klanten.
Deze verwarring heeft geleid tot oproepen om de marketing van verpakkingen volledig aan banden te leggen. Verpakkingen die op de markt worden gebracht als biologisch afbreekbaar maar die er jaren over doen om te worden afgebroken, frustreren klanten. Daarom is het belangrijk om te focussen op betrouwbare, duurzame verpakkingskeuzes.
3. 87% van de klanten zijn bereid om verpakkingen terug te brengen naar uw bedrijf als ze herbruikbaar zouden zijn.
U kunt metalen blikjes en aluminium cosmeticaverpakkingen gebruiken zonder ooit aan waarde of kwaliteit in te boeten. Toonaangevende merken implementeren al retourregelingen in de cosmetica-industrie.
4. 86% van de klanten is bereid om meer uit te geven aan een product als de verpakking duurzaam is.
Volgens recente onderzoeken zijn consumenten bereid meer te betalen voor een duurzaam luxeproduct. Vooral als het past in de circulaire economie.
5. 42% van de klanten vindt dat groenere verpakkingen een prioriteit moeten zijn, maar alleen als de kosten op een redelijk niveau blijven.
Klanten willen graag hun steun geven aan milieudoelstellingen. Maar deze betrokkenheid weegt niet op tegen hun eigen financiële zorgen. In een tijd van hoge inflatie en hoge kosten zijn klanten op hun hoede voor alles wat het prijskaartje verhoogt. Daarom is het belangrijk om een verpakkingsleverancier te kiezen die kosteneffectieve kwaliteitsoplossingen biedt..
6. 30% van de bedrijven rapporteert een toename in aankopen na een verpakkingsvernieuwing.
De kleur, het ontwerp, de vorm, het materiaal en de stijl van de verpakking kunnen een enorme impact hebben op aankopen. Zwart is niet de enige kleur die de perceptie van de klant bepaalt wanneer hij verschillende producten online en in de winkel bekijkt.
7. Interactieve verpakkingen zijn dit jaar een topprioriteit voor marketingteams.
Creëer verpakkingen die meer zijn dan een beschermend omhulsel voor uw producten en in plaats daarvan een unieke ervaring bieden. Zintuiglijke verpakkingen zijn een voorbeeld van een keuze die klanten meer biedt dan ze verwachten.
8. 52% van de klanten is overgestapt op een ander product vanwege de verpakking.
De waarde van je verpakking is meer dan je misschien beseft. Met de juiste keuze kun je meer kopers voor je winnen. Dit betekent niet dat je marketing complex hoeft te zijn. Een eenvoudig ontwerp kan een grote impact hebben.
9. Een hoge mate van klanttevredenheid zal niet altijd resulteren in een hoge mate van klantenbinding.
Ga je ervan uit dat een geweldige service of een fantastisch product klanten altijd aan boord houdt? Onderzoek suggereert dat dit niet helemaal het geval is. In werkelijkheid is er veel meer nodig dan een standaard servicekwaliteit om uw klanten te laten terugkomen voor meer. Dit is waar een innovatieve of interessante verpakkingskeuze u zal helpen loyaliteit te verdienen.
10. De populairste “unboxing” video op YouTube van 2023 heeft meer dan 89 miljoen views.
De verbazingwekkende populariteit van “unboxing” video's toont de waarde van de verpakking voor uw consumenten. Een goede verpakking geeft klanten een gevoel van verwondering, opwinding en intrige bij het openen van je product.
We hopen dat dit u heeft geholpen om enkele van de belangrijkste klantkeuzes en marketingtrends te begrijpen. Onthoud dat standaard verpakkingskeuzes niet altijd voldoende zijn om de juiste marktimpact te creëren. Soms is het de moeite waard om buiten de nieuwe dingen te proberen.