5 Klachten over verpakkingen van klanten die U zou moeten overwegen

Geschatte leestijd: 3 min
Koektrommels

Bijna 70% van de klanten is het ermee eens dat ze beinvloed worden door de varpakking bij het selecteren van een produkt. Daarom is het zo belangrijk een design en stijl te kiezen dat uw klanten zal bevallen.  Met dat in gedachten zijn er hier de belangrijkste klachten die mogelijke kopers kunnen hebben over de verpakking van uw produkten. 

“Verpakking komt niet overeen met het produkt” 

Onderzoek toont aan dat klanten minder dan een seconde kijken naar de verpakking in een winkel, Daarom is het zo belangrijk om er zeker van te zijn dat uw verpakking meedeelt wat er in zit. Wanneer het label op de verpakking niet duidelijk is of het design te abstract is, kan dit leiden tot een miskoop. 

“Verpakking is te fragiel” 

Indien uw verpakking te fragiel is, zullen uw klanten altijd klagen. U moet er steeds voor zorgen dat uw produkten niet beschadigd worden onderweg naar het huis van de klant. Klanten geven er ook de voorkeur aan dat de items makkelijk op te bergen zijn. Dit is een van de voornaamste redenen dat blikken doosjes zo populair zijn voor een brede waaier van produkten. Blikken blijven jarenlang, zo niet decennia, duurzaam. 

“Verpakking is te ingewikkeld” 

Klanten mogen zich nooit in de war voelen hoe ze een verpakking moeten openen. Het is dus belangrijk om uw verpakkingen simpel te houden. Indien uw klant uw FAQ-pagina moet raadplegen om uw verpakking open te maken, wil dit zeggen dat deze te gecompliceerd is. Dit kan leiden tot een negatieve feedback en reviews. U kunt dit dus voorkomen door na te denken over de gebruikservaring  wanneer U de verpakkings design en stijl kiest. 

“Verpakking heeft een saai ontwerp” 

Uw verpakking hoeft niet saai te zijn. Het kan helder, mooi, levendig zijn en de juiste boodschap uitzenden. Uw verpakking is de eerste indruk die de klanten krijgen van uw produkt en uw branding. U moet dit juist hebben. Daarom is het zo belangrijk te investeren in op maat gemaakte verpakkingen of stijlvolle labels.

 Unieke verpakkingen helpen uw merk op te vallen in een drukke markt. Als U investeert in blik verpakkingen, zal een mooi ontwerp klanten stimuleren om uw doos of blik later ook voor andere doeleinden te gebruiken. Of het nu gaat om het opbergen van extra spullen of souvenirs, blikken zijn altijd een erg praktische keuze. Als een klant later uw blik verpakking vasthoudt, zal hij ook steeds aan uw produkt worden herinnerd.

 Als goed alternatief is een prachtig label op een standaard doos, meer dan goed genoeg om uw produkt te laten opvallen.

 Een extra punt – 40% van de klanten plaatsen foto’s van verpakkingen die ze mooi of uniek vinden op sociale media. 

“Het is de verkeerde maat” 

 In de wereld van verpakkingen , is de maat belangrijk! Klanten kopen graag een produkt met de juiste doos maat. Het moet simpel, efficient en ruimte besparend zjn. U kunt zo ook de teleurstelling voorkomen van klanten als ze een verpakkingen openen die maar halfvol is.    

 Uw keuzes hier kunnen een grote impact hebben op de vraag naar uw produkten. Hou deze klachten in uw achterhoofd en ga voor een verpakking die uw klanten zullen apprecieren. Aarzel niet om vandaag nog contact op te nemen met ons team voor meer hulp bij het selecteren van de juiste verpakking van uw produkten.


Dit vind je misschien ook leuk Alles zien

pressitins met kleurenetikettering

Leer de geheimen van een geweldig verpakkingsontwerp

Leer het best bewaarde marketing geheim!

hond met huisdiervoer en verpakking van huisdiervoer
kartonnen deodorant-tubes

De geweldige voordelen van kartonnen deodorant-tubes

Ontdek een innovatieve cosmetische verpakkingskeuze voor uw producten.